| 
1.  | 
The table below shows the results of an investigation. Jadual di bawah menunjukkan keputusan suatu penyiasatan. 
                                          Table / Jadual  (a) What is the aim of this investigation? Apakah tujuan penyiasatan ini? ________________________________________________ ________________________________________________ [1 mark/1 markah] 
(b)  In this investigation what is changed (manipulated
  variable)? Dalam penyiasatan ini apakah yang diubah (pemboleh ubah dimanipulasi)? _________________________________________________ [1 mark/1 markah] 
(c)  Predict the height of the shadow if the distance of the
  source of light from the object is 25 cm. Ramalkan tinggi bayang-bayang jika jarak sumber cahaya dari objek ialah 25 cm. ________________________________________________ ________________________________________________ [1 mark/1 markah] 
(d)  What conclusion can you draw based on this investigation? Apakah kesimpulan yang dapat kamu buat berdasarkan penyiasatan ini? _________________________________________________ _________________________________________________ [1 mark/1 markah] | 
| 
2. | 
Zainal shines a beam of light on the materials listed below. Then, he classifies the materials into two groups. Zainal menyuluh satu alur cahaya ke atas bahan-bahan yang disenaraikan di bawah. Kemudian, dia mengelaskan bahan-bahan itu kepada dua kumpulan. (a) Complete the table below to show the classification made by Zainal. Lengkapkan jadual di bawah untuk menunjukkan pengelasan yang dibuat oleh Zainal. 
                                                                               [1 mark/1 markah] (b) How is the classification made? Bagaimanakah pengelasan ini dibuat? Group 1 / Kumpulan 1: ___________________________ Group 2 / Kumpulan 2: ____________________________ [1 mark/1 markah] (c) State two characteristics of an object which is a good reflector of light. Nyatakan dua ciri-ciri objek yang merupakan pemantul cahaya yang baik. 1. ___________________________________________ 2. ___________________________________________ [2 marks/2 markah] | 
 
No comments:
Post a Comment